عَن عَبْدِاللهِ بنِ عَمْروٍ(رَضَيَ الله عَنهُما) قالَ: (( رَأيتُ رَسُولَ اللَّهِ (صلى الله عليه وسلم) يَعْقِدُ التَّسبيحَ بِيَمينهِ)). أخرجه أبوداود بلفظهِ 2/81(1502) والترمذي 5/521 برقم(3486) وصحّحه الألباني في صحيح أبي داود(1346).
واتە: پێغەمبەری خوام(صلى الله عليه
وسلم) بینی بە دەستی ڕاستی تەسبیحاتی دەكرد (پەنجەكانی كوَدەكردەوە بوَ ناو لەپی دەستی).
عَن يُسَيرَة(رَضيَ اللهُ
عَنها): (( أنّ النبَّـيّ(صلى الله عليه وسلم) أمرَهُنَّ أن يُراعِينَ بِالتَّكبيرِ
وَالتَّقديسَ وَالتَهليلِ، وَأن يَعقِدنَ بالأنامِلِ فَإنَّهُنَّ مَسؤلاتٍ
مُستَنطقاتٍ)). رواه
أبوداود(1501) والترمذي برقم(3583) بإسنادٍ حَسَنٍ وحسَّنه الألباني في صحيح
الجامع(4087).
واتە: لە یوسەیرەی ژنە صەحابەی بەڕێزەوە
(ڕەزای خوای گەورەی لێ بێت) دەگێڕێتەوە كە: پێغەمبەری خوا(صلى الله عليه وسلم) فەرمانی
پێ كردون كە ئاگایان لە تەكبیرات و بە بەرزو پیروَز ڕاگرتنی خوای گەورەو وتنی(ڵا إِڵهَ
إِلَّا اللَّهُ) بێت و بە (ئەنامیلەكانیان) ئەنجامی بدەن (كە بریتییە لە ئەو بەشەی
سەرەپەنجەكان كە نینوَكی پێوەیە)،( المحيط في
اللغة10/329 والقاموس المحيط1/1376 ولسان العرب11/678.) چونكە لە ڕوَژی دواییدا
پرسیاریان لێ دەكرێت و دێنرێنە گوَو دەبنە شایەت.
تيَبينى(1): شێخی ئەلبانی (ڕەحمەتی خوای
لێ بێت) فەرمویەتی: ئەمەش سوننەتە لە ژماردنی زیكرە مەشروعەكاندا، ئەویش بریتییە لە
دەست و تەنها بە دەستی ڕاستیش، جا ژماردنیان بە دەستی چەپ یان بە هەردو دەست بەیەكەوە
وە بە چەو هەموو ئەمانە پێچەوانەی سوننەتە، وە هیچ شتێك بە صەحیحی نەهاتووە دەربارەی
ژماردنیان بە چەوو زیخ چ جای بە تەسبیح.. سلسلة
الأحاديث الضعيفة والموضوعة وأثرها السيئ في الأمة 3/48.
تيَبينى(2): ابْنُ عَلاَّنَ فەرمویەتی:
(ئەگونجێت مەبەست بە ژماردنیان بەو سەرە پەنجانە بێت، یان بە پەنجەكانی دەست تێكڕا،
وە فەرمویەتی: وە ژماردنیان بە گرێیەكان بەو جوَرەیە كە لەگەڵ هەموو زیكرێكدا پەنجەی
گەورەی بخاتە سەر گرێیەك، وە ژماردنیش بە پەنجەكان ئەوەیە كە پەنجەكانی بچەمێنێتەوە
بوَ ناو لەپی دەستی و دوایی بیانكاتەوە، وە لە (شَرْحِ الْمِشْكَاة)دا هاتووە: ژماردن
لێرەدا بەو جوَرەیە كە خەڵكی لێی تێ گەیشتوون). الفتوحات
الربانية3/250.